ویزای انگلیس

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انگلیس یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود که به دلیل تاریخ غنی و جاذبه‌های مختلفی که در دل خود جای داده است، بسیاری علاقه‌مند به سفر به این کشور زیبا هستند. در این راستا، کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند باید پیش از سفر به انگلیس با هماهنگی کنسول‌گری یا سفارت بریتانیا در کشور خود اقدام به دریافت ویزا کنند. ویزای انگلیس از اعتبار بالایی برخوردار است و دارای انواع مختلفی است که هرکدام دارای قوانین خاصی می‌باشد. چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

·        ویزای کار

همانطور که در بالا اشاره شد، شهروندانی که عضو کشورهای اتحادیه‌ی اروپا باشند می‌توانند بدون دریافت ویزای کار وارد خاک انگلیس شوند. اما شهروندانی که عضو اتحادیه‌ی اروپا نباشند می‌بایست برای دریافت ویزای کار اقدامات لازم را از طریق سفارت بریتانیا انجام دهند. ویزای کار در انگلیس مستلزم حمایت کارفرما و داشتن امنیت شغالی می‌باشد و اگر شما مهارت لازم در انجام کار را نداشته باشید دریافت ویزای کار غیر ممکن است. همچنین اگر قصد اقامت بیش از 6 ماه را در این کشور دارید، باید برای دریافت مجوز بیومتریک درخواست دهید.

·        ویزای تحصیل

دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج از معتبرترین دانشگاه‌های بریتانیا هستند که افراد زیادی از سرتاسر دنیا خواهان تحصیل در این دو دانشگاه قدیمی و نام‌آشنا هستند. بریتانیا از جوانب مختلفی در زمینه تحصیلات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دریافت ویزای تحصیل همانند دیگر ویزاهای این کشور دارای قوانین خاصی است. در ابتدا شما باید تاییده‌ی تحصیلی (CAS) از دانشگاه بریتانیا را داشته باشید و سپس ویزای تحصیلی انگلستان را از اداره‌ی مهاجرت و کنسولگری انگلیس دریافت کنید. همچنین این اطمینان باید حاصل شود که شما می‌توانید به‌طور کامل هزینه‌های تحصیل را پرداخت نمایید. میانگین هزینه‌ی تحصیل در انگلستان در مقاطع دانشگاه‌های معتبر و مورد توصیه‌ی این کشور بین 10 تا 12 هزار پوند در سال است. و در مقطع لیناسن نیازمند مدرک آیلتس با نمره‌ی 6 و در مقطع فوق‌لیسانس مدرک آیلتس با نمره‌‌ی 6.5 می‌باشد.

·        ویزای توریستی

انگلستان دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که هرساله پذیرای هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا می‌باشد که با تور انگلیس از این کشور بازدید می‌کنند. ویزای توریستی انگلستان به افرادی تعلق می‌گیرد که با هدف گردش و تفریح و یا دیدار با خانواده می‌خواهند به این کشور سفر کنند. برای دریافت  وقت سفارت انگلیس اولین گام تکمیل کامل فرم درخواست ویزا است که بسته به نوع سفر و مدت اقامت متفاوت می‌باشد. در صورتی که متقاضایان امکان تکمیل فرم‌ها به زبان لاتین بر روی سایت سفارت انگلیس را ندارند می‌بایست پس از تکمیل فرم فارسی وقت سفارت انگلیس به همراه کپی پاسپورت به سالیان سفر مراجعه نمایند یا از طریق راه‌های ارتباطی نسبت به ارسال مدارک با مشاوران این مرکز در ارتباط باشند.

·        ویزای تجاری

افرادی که جهت انجام امور کاری همچون شرکت در کنگره، نمایشگاه و یا جلسات تجاری را در انگلیس دارند، می‌بایت برای دریافت ویزای تجاری اقدام کنند. یکی از شرایط دریافت ویزای تجاری داشتن دعوت‌نامه است. همچنین کسانی که جهت شرکت در نمایشگاه یا کنفرانسی در انگلیس را دارند، می‌توانند از برگه‌ی ثبت‌نام به‌جای دعوت‌نامه‌ی تجاری استفاده نمایند. .

گردشگران می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس هرگونه مشاوره در مورد نحوه‌ی اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران و یا کشورهای دیگر می‌توانید با مشاوران و کارشناسان سالیان سفر تماس بگیرید و از آخرین اخبار و قوانین آن مطلع شوید. 

  • سالیان سفر